Zawieszenia pneumatyczne jest zawieszeniem, w którym zastąpiono konwencjonalne metalowe elementy sprężyste (sprężyny) na gumowe mieszki lub powietrzne worki, które umieszczone są przy każdym kole.
Posiadają one mnóstwo zalet, ale są stosowane tylko w nielicznych modelach samochodów. W zawieszeniu pneumatycznym źródłem sprężonego powietrza, wypełniającego cały układ zawieszenia jest sprężarka napędzana przez silnik samochodowy lub silnik elektryczny. Elementy sprężyste zawieszenia przyjmują zwykle postać gumowych worków fachowo nazywanych mieszkami, które posiadają wywijaną przeponę. Tłok związany z wahaczem, do którego jest zamontowane koło, oddziałuje na podstawę worka powietrznego w kierunku do wewnątrz lub ściska gumowy mieszek. Dzięki zaworom poziomującym zapewniona jest prawidłowa i stała wysokość podczas jazdy. Wpuszczając dodatkowe ilości powietrza w momencie gdy pojazd jest obciążony i zawieszenie ściśnięte, a wypuszczając powietrze gdy obciążenie jest mniejsze zapewnia optymalna twardość zawieszenia.
W niektórych modelach samochodów, zawory poziomujące są wyposażone w urządzenia opóźniające, które zapobiegają reakcji zaworów poziomujących na każdy najmniejszy ruch wahaczy lub nadwozia samochodu.
Brak komentarzy.