Przekładnie samochodowe – artykuły i porady

Układ zawieszenia

Zawieszenie niezależne

wtorek, 26 marca, 2013
Zawieszenie niezależne to kolejny typ zawieszenia opisany na naszej stronie. Jego głównym zadaniem jest związanie kół jezdnych na jednej osi lub mostu napędowego, z ramą nadwozia samo niosącego lub z innymi elementami podwozia.
więcej

Wahacz wzdłużny

poniedziałek, 11 marca, 2013
Wahacze wzdłużne to kolejna technika zawieszenia samochodu, która charakteryzuje się osią obrotu umiejscowioną równolegle do osi koła. Dzięki temu możliwy jest jego ruch w wokół osi prostopadłej do wzdłużnej symetrii pojazdu.
więcej

Zawieszenie hydropneumatyczne

poniedziałek, 25 lutego, 2013
Zawieszenie hydropneumatyczne jest rodzajem zawieszania samochodu stosowanego głównie w osobówkach marki Citroen ale nie tylko. Samochody te należą do klasy średniej oraz wyższej, będąc przy tym na licencji Rolls-Royce. Według powszechnie panującej...
więcej

Zawieszenie resora piórowego

czwartek, 2 sierpnia, 2012
Zawieszenie piórowe uchodzi za najprostszą konstrukcje, stosowaną najczęściej w samochodach ciężarowych, gdyż ich wytrzymałość oraz, twardość jest najbardziej odpowiednia dla samochodów tego rodzaju. Jest to resor zbudowany ze sprężyny...
więcej

Zawieszenie pneumatyczne

czwartek, 2 sierpnia, 2012
Zawieszenia pneumatyczne jest zawieszeniem, w którym zastąpiono konwencjonalne metalowe elementy sprężyste (sprężyny) na gumowe mieszki lub powietrzne worki, które  umieszczone są przy każdym kole. Posiadają one mnóstwo zalet, ale są stosowane tylko...
więcej

Sprężyny zawieszenia

czwartek, 2 sierpnia, 2012
Sprężyna zawieszenia, to element resorujący praktycznie we wszystkich samochodach na świecie. Wykonana jest najczęściej ze stali gdyż ma najlepsze właściwości sprężynujące. W zależności od konstrukcji mogą występować różne rodzaje sprężyn, jednak w...
więcej