Zawieszenie gwintowane jest jednym z ulubionych modyfikacji stosowanych przez samochodowych tunerów. Zastosowanie tego typu zawieszenia spowoduje, że będzie możliwość regulacji wysokości nadwozia oraz sztywności amortyzacji, ale poprawi się także sam wygląd.

Ogólnie rzecz mówiąc zawieszenie gwintowane wprowadza się w celu regulacji wysokości nadwozia. Sama budowa tego zawieszenia wcale nie jest skomplikowana. Składa się z czterech kolumn resorujących, które są ze sobą zintegrowane (w środku sprężyny ustawiony jest amortyzator). Tuleja amortyzatora jest nagwintowana (stąd nazwa zawieszenia). Duża nakrętka stanowi bazę, na której zamocowana jest sprężyna. To właśnie przez nakręcanie, bądź wykręcanie tej nakrętki zmienia się wysokość samochodu.

Zastosowanie zawieszenia gwintowego oprócz wspomnianych walorów wizualnych poprawia także jego przyczepność i prowadzenie.

Najtańsze zestawy zawieszenia gwintowego wynoszą ok. 1000 zł. Są to jednak chińskie produkcje, po których nie należy spodziewać się wysokiej jakości i szybko może dojść do awarii. Ceny lepszej jakości wahają się od 1000 do 2500 zł. Do tego należy doliczyć koszty montażu, które wyniosą od 300 do 500 zł.


Dodał: , w Artykuły. Dnia 13 listopada 2014