Układ kierowniczy pełni niezwykle ważną funkcję w każdym samochodzie. Jest on narażony na liczne obciążenia, przez co często dochodzi w nim do awarii. Można je jednak nieraz w łatwy sposób wykryć, jednak trzeba szybko reagować na pojawiające się charakterystyczne objawy.
Jednym z pojawiających się objawów mogą być pojawiające się luzy na kierownicy. Odpowiadać za to mogą zużyte końcówki drążków kierowniczych lub przegub dolnego wahacza, albo uszkodzone koło zębate w przekładni kierowniczej.
Zdarzyć się mogą także drgania oraz wibracje kierownicy. Za to winne mogą być zużyte przeguby, niedokręcone koło, uszkodzone zawieszenie lub uszkodzone łożysko.
Często kierowcy wskazują na nagłe pojawienie się trudności w kręceniu kierownicą. Przyczyn tego może być wiele, a wśród nich można wymienić uszkodzoną pompę wspomagania, zatarte przeguby kulowe, niewłaściwie ustawiona geometria kół, zbyt niski poziom płynu w układzie wspomagania, zapowietrzenie układu wspomagania, czy usterka przekładni kierowniczej.
Usterki układu kierowniczego mogą powodować także ściąganie samochodu w jedną stronę podczas jazdy. Zdarzyć to może się wtedy, kiedy jest uszkodzone zawieszenie, zużyte są końcówki drążków kierowniczych, ale też mniej poważne sprawy, typu nieprawidłowe ciśnienie w oponach, źle ustawiona geometria kół.
właśnie, najważniejsze to reagować od razu, a nie bagatelizować problem, bo dopóki problem jest mały, to można o szybko i łatwo naprawić. Przydatny artykuł, warto się dokształcić z tego zakresu.