Przekładnie samochodowe, do których zaliczamy niezwykle istotną dla układu kierowniczego przekładnię kierowniczą, odpowiedzialne są za ruch obrotowy koła kierownicy, który przekłada się na właściwe zachowanie kół pojazdu. Tak jak wiele innych elementów i w tym przypadku dana przekładnia samochodowa ulega eksploatacji. Co wówczas zrobić? Otóż możliwa jest jej regeneracja lub wymiana przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi warsztatowych.
Przekładnia samochodowa, działa na zasadzie zębatkowej przekładni kierowniczej, zwanej też maglownicą. Możemy wyróżnić także przekładnie ślimakowe oraz przekładnie śrubowo-kulkowe. Każda z nich w odpowiedni sposób inicjuje ruch kierownicy, który przekłada się na ruch kół. Niedyspozycja, któregoś z elementów, może skutkować awarią całego mechanizmu. Częstym jej objawem jest wyciek płynu wspomagającego pracę układu kierowniczego, stukanie lub wszelkie odgłosy w czasie pokonywania nierówności na drodze. Co w takim wypadku należy zrobić? Otóż najlepiej udać się do mechanika, który odpowiednio zdiagnozuje zaistniały problem.
Najczęstsze awarie przekładni samochodowych
- Wyciek oleju z układu kierowniczego, którego przyczyną jest uszkodzona lub źle zamontowana osłona przekładni, przez którą dostają się niepożądane ciecze (tj. słona woda po topniejącym śniegu) powodujące korozję zębatki.
- Złe prowadzenie samochodu wynikające z mało precyzyjnych ruchów kierownicy. To także słyszalne odgłosy stukania, drgania i inne podczas wykonywania skrętów.
- Zużycie pompy hydraulicznej, spowodowane nieszczelnością w zaworze sterującym przekładni kierowniczej, co skutkuje spadkiem siły wspomagania.
Sygnalizacją awarii w układzie kierowniczym, mogą też być kontrolki zapalające się w przypadku jakiejś dysfunkcji. Dlatego warto zwracać na to uwagę.
Regeneracja lub wymiana przekładni samochodowej przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi warsztatowych
Zanim dojdziemy do wymiany czy też regeneracji przekładni kierowniczej, możemy spróbować poprawić jej funkcjonalność za pomocą anulowania luzów występujących na kamieniu dociskowym. W tym przypadku na maksymalnie skręconych kołach należy dokręcić śrubę regulacyjną za pomocą odpowiednich narzędzi warsztatowych.
Jeśli jednak to nie pomoże, należy podjąć decyzję o wymianie przekładni na nową bądź też jej regenerację. Pierwsza opcja wiąże się z większymi kosztami, ale też lepszą trwałością. Tu polecamy udać się do dobrego i sprawdzonego sklepu motoryzacyjnego jakim jest iParts.pl https://www.iparts.pl/dodatkowa-oferta/akcesoria,sprzet-warsztatowy-i-narzedzia,66-231.html, który posiada szeroki asortyment i służy fachowym doradztwem. Natomiast regeneracja jest tańszym rozwiązaniem i pomoże na jakiś czas pozbyć się problemu.
Warto zwrócić uwagę na odpowiedni dobór narzędzi warsztatowych, które będą istotne podczas wymiany maglownicy. Odkręcanie końcówek drążków czy śrub, będzie wymagało dobrych kluczy, które może zaoferować nam iParts.pl.
Dbajmy o stan techniczny podzespołów w naszych samochodach i regularnie dokonujmy ich przeglądu.
Brak komentarzy.