Chyba każdy wie, że układ kierowniczy jest niezwykle istotnym elementem w każdym pojeździe. Można powiedzieć, że luzy w przekładni kierowniczej są dość podstępną usterką. Nie pojawiają się bowiem z dnia na dzień, lecz zwiększają stopniowo. Kierowca powoli się do tego przyzwyczaja, aż w końcu nie zauważa, że coraz gorzej prowadzi mu się samochód i nie panuje nad autem. Dobrym sposobem naprawy przekładni kierowniczej jest jej regeneracja
Oczywiście, pojawiają się pewne sygnały ostrzegawcze. Są nimi między innymi stuki, które dochodzą z okolic kół podczas pokonywania nierówności albo przy wykonywaniu manewrów. Drugim przykładem są wycieki płynu z przekładni kierowniczej, czy też problemy z utrzymaniem kierunku jazdy. Do niepokoju o stan układu kierowniczego powinien też skłonić kierowców zbyt duży jałowy ruch koła kierownicy bez poruszenia się kół samochodu.
Naprawa przekładni
Często dzieje się tak, że przyczyna jest błaha i tym samym tania do usunięcia (na przykład wybity drążek kierowniczy lub luźny łącznik stabilizatora)… lecz co, jeśli winna jest przekładnia kierownicza? Wówczas cena naprawy może naprawdę przerazić. Koszt nowej części do auta, który jest z klasy średniej, a nawet do nowoczesnego kompaktu może wynieść nawet kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Na szczęście zwykle przekładnię można uratować znacznie taniej. Niektóre serwisy proponują części fabrycznie regenerowane przekładnie kierownicze na wymianę za część zużytą. Można również zdecydować się na skorzystanie z oferty specjalistycznych warsztatów, naprawiających lub regenerujących przekładnie kierownicze.
Co się psuje w przekładniach?
Zdecydowana większość aut, które przemieszczają się po polskich drogach jest wyposażona w zębatkowe przekładnie kierownicze, które nazywa się potocznie „maglownicami”.
Zazwyczaj problemy z nimi wynikają z wytarcia się elementów zębnika, a także zębaki na listwie, która z nim współpracuje. W takiej sytuacji skutkiem jest luz na kierownicy (a w szczególności w okolicach jej środkowego położenia), ale także mogą się pojawiać stuki. Przyczyny luzów są różne i mogą to być także wyrobione tuleje, które prowadzą listwę wewnątrz obudowy. Jednakże nie każde luzy zmuszają do remontu przekładni. Czasem wystarczy po prostu odpowiednio ją wyregulować. Nierzadko zdarzają się także problemy ze szczelnością przekładni. Wynikają one z uszkodzenia uszczelniaczy albo też z korozji elementów przekładni. Najprościej jest usunąć wycieki z przewodów ciśnieniowych.
Brak komentarzy.