Przekładnie samochodowe – artykuły i porady

Witamy serdecznie na stronie AutoPrzekładnie.pl

Serwisie informacyjnym poświęconym przekładniom samochodowym oraz układowi kierowniczemu i zawieszenia. Oferujemy możliwość zakupu używanych części układu kierowniczego.

Jak zadbać o układ kierowniczy?

Układ kierowniczy to jeden z najważniejszych systemów w każdym samochodzie, bez którego właściwego...
czytaj więcej

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy jest jednym z najważniejszych układów ze względu na poprawność i bezpieczeństwo...
czytaj więcej

Układ zawieszenia

Nie ma na świecie samochodu, który nie wykorzystywałby w swojej konstrukcji układ zawieszenia. I...
czytaj więcej

Zapytaj o część

    Złóż zapytanie przy pomocy formularza kontaktowego. Wskaż rodzaj poszukiwanych części, model, rocznik i wersję silnikową samochodu - a nasz ekspert niezwłocznie poinformuje Cię o najlepszych ofertach cenowych na rynku

    Aktualności

    Dynamiczny i aktywny układ kierowniczy

    25 lipca 2012

    Niemieccy producenci samochodów osobowych ciągle nas zaskakują swoimi nowinkami technicznymi w swoich samochodach. Nie tak dawno zaprezentowali oni swoje ulepszone układy kierownicze w samochodach.

    więcej

    Przekładnia zębatkowa (maglownica)

    25 lipca 2012

    Maglownica samochodowa jest to mechanizm, który stosowany jest do przenoszenia ruchu obrotowego kola kierownicy, na ruch koła skrętnego w pojeździe.

    więcej

    Układ kierowniczy

    Układ kierowniczy samochodu służy głównie do utrzymywania pożądanego kierunku jazdy lub do jego zmiany w razie potrzeby. Przenosi on obrót kierownicy na skręt kół w samochodzie.

    Dzięki niemu mamy możliwość panowania nad samochodem. W jego skład wchodzą dwa odrębne mechanizmy: mechanizm zwrotniczy związany bezpośrednio z kołami kierowanymi pojazdu i mechanizm kierowniczy przekazujący na mechanizm zwrotniczy wszelkiego rodzaju ingerencje kierownicy sterowanej przez kierowcę.

    Układ zawieszenia

    Układ zawieszenia jest to część składowa samochodu, która zapewnia odpowiedni kontakt koła z podłożem, a tym samym przyczepność samochodu na drodze. W jego skład wchodzi szereg elementów łączących konstrukcje nośną (ramę lub samonośne nadwozie) pojazdu z jego kołami, dzięki czemu umożliwia elastyczne połączenie samochodu między nimi.

    Jego głównym zadaniem jest zapewnienie maksymalnego komfortu podczas jazdy oraz bezpieczeństwo dla kierowcy, pasażerów i wszystkich uczestników ruchu drogowego.