Przekładnie samochodowe – artykuły i porady

Artykuły

Mechanizm różnicowt marki Schaeffler

poniedziałek, 27 Maj, 2013
Typowa konstrukcja większości mechanizmów różnicowych jest właściwie identyczna i można tam jedynie znaleźć minimalne różnice. Rozwiązanie firmy Schaeffler wykorzystuje zamiast kół stożkowych, koła walcowe.
więcej

Masy nieresorowane

poniedziałek, 6 Maj, 2013
Z pewnością nie raz słyszeliśmy pojęcie „mas nieresorowanych”, jednak rzadko kto z nas zastanawiał się czym one tak właściwie są i jaka ich rola w samochodzie. Artykuł ten będzie poświęcony właśnie temu zagadnieniu.
więcej

Co powoduje drgania kierownicy?

poniedziałek, 15 Kwiecień, 2013
Większa ilosć kierowców bagatelizuje problem drgań odczuwalnych na kierownicy podczas jazdy. Jednak przez niewiedzę nie spodziewają się oni że w niektórych przypadkach może ono stanowić objaw poważnej usterki. Pytanie brzmi: Co w takim przypadku...
więcej

Zawieszenie niezależne

wtorek, 26 Marzec, 2013
Zawieszenie niezależne to kolejny typ zawieszenia opisany na naszej stronie. Jego głównym zadaniem jest związanie kół jezdnych na jednej osi lub mostu napędowego, z ramą nadwozia samo niosącego lub z innymi elementami podwozia.
więcej

Wahacz wzdłużny

poniedziałek, 11 Marzec, 2013
Wahacze wzdłużne to kolejna technika zawieszenia samochodu, która charakteryzuje się osią obrotu umiejscowioną równolegle do osi koła. Dzięki temu możliwy jest jego ruch w wokół osi prostopadłej do wzdłużnej symetrii pojazdu.
więcej

Zawieszenie hydropneumatyczne

poniedziałek, 25 Luty, 2013
Zawieszenie hydropneumatyczne jest rodzajem zawieszania samochodu stosowanego głównie w osobówkach marki Citroen ale nie tylko. Samochody te należą do klasy średniej oraz wyższej, będąc przy tym na licencji Rolls-Royce. Według powszechnie panującej...
więcej