Części samochodu wraz z biegiem lat stają się coraz nowocześniejsze i powstają nową rozwiązania, które mają usprawnić pracę samochodu i jazdę nim. Tam samo dzieje się w przypadku układu kierowniczego.

Elektryczne wspomaganie kierownicy zastępuje hydrauliczne, a jest o wiele mniej skomplikowane. Zajmuje też znacznie mniej miejsca i jest tańsze. Jego elementy są na tyle niewielkie, że łatwo można kształtować cały układ, a całość waży tylko kilka kilogramów.

Elektryczne wspomaganie energii potrzebuje tylko wtedy, gdy kierowca skręca kierownicą. Hydrauliczne musi działać w sposób ciągły.

Kolejną zaletą wspomagania elektrycznego jest to, że dopasowuje ono siłę wspomagania do prędkości oraz kąta skrętu kierownicy. Pozwala to na lekką pracę układu kierowniczego np. podczas manewrów na parkingu.

Niektóre modele samochodów usztywniają układ podczas mocniejszych skrętów przy większej prędkości, co pozwala na bardziej precyzyjne prowadzenie auta w szybkich zakrętach.

Jako, że typ elektryczny jest mniej bardziej skomplikowany, bardziej prosty to także trudniej o awarię. Jednak tego typu układy podatne są na szybsze przegrzanie podczas długotrwałego i intensywnego kręcenia kierownicą.


Dodał: , w Artykuły. Dnia 16 września 2014